100 gerų darbų Lietuvai

Dalinamės akimirkomis iš kasmetinės vaikų stovyklos.

Read more

MOKINIO KARJEROS KOORDINAVIMAS

NEMOKAMO MAITINIMO VALGIARAŠTIS

 

Įstaigoje dirba profesionali psichologė.

 

 

 

Akmenės rajono jaunimo ir suaugusiųjų švietimo centre (32 kab., III a.) dirba Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė
Virginija Grunskienė,
el. p. This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistės funkcijos:

  • rinkti, kaupti ir analizuoti duomenis apie mokinių sveikatos būklę;
  • pateikti pedagogams asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas dėl mokinių sveikatos bei koordinuoti šių rekomendacijų įgyvendinimą;
  • teikti išvadas ir pasiūlymus dėl mokinių sveikatos būklės mokyklos bendruomenei;
  • organizuoti mokinių sveikatos stiprinimo priemonių ir mokyklos aplinkos sveikatinimo priemonių įgyvendinimą ir įgyvendinti jas pagal kompetenciją;
  • teikti sveikatos žinias mokyklos bendruomenei apie sveikatos išsaugojimą bei sveikatos stiprinimo būdus;
  • teikti ir (ar) koordinuoti pirmosios pagalbos teikimą mokykloje;
  • tikrinti mokinių asmens higieną;
  • planuoti ir taikyti užkrečiamųjų ligų ir jų plitimo profilaktikos priemones;
  • dalyvauti mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje;
  • teikti pagalbą ir informaciją kūno kultūros mokytojams komplektuojant kūno kultūros ugdymo grupes pagal mokinių fizinį pajėgumą;
  • sveikatinimo veiklos metodinių konsultacijų mokytojams, mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimas bei metodinės ir informacinės medžiagos mokinių sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais kaupimas.

 

Specialistės darbo laikas:

Savaitės dienos

Darbo laikas

Pietų laikas

Pirmadienis

8.00–16.30 val.

12.00–12.30 val.

Ketvirtadienis

8.00–16.30 val.

12.00–12.30 val.

 

 

Profesijos pasirinkimas yra viena aktualiausių problemų, nuo kurios tinkamo sprendimo priklauso žmogaus asmeninės gerovės augimas. Labai svarbu, kad jau pats pirmasis moksleivio apsisprendimas būtų sąmoningas, tikslingas, kad jaunuolis suprastų, jog adaptacija darbo pasaulyje ir asmenybės vidinė harmonija priklauso nuo tinkamo apsisprendimo.

Ugdymo karjerai tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas, būtinas sėkmingam mokymosi krypties, profesijos ir/ar darbinės veiklos pasirinkimui, perėjimui iš mokymo aplinkos į darbinę aplinką, tolesnei profesinei raidai ir mokymuisi visą gyvenimą.

Ugdymas karjerai – kryptingas asmens bendrųjų ir karjeros kompetencijų plėtojimas kuriamosios sąveikos pagrindu.

Karjera – visą gyvenimą vykstantis procesas, kurio metu keičiasi žmogaus bendrosios ir specialiosios karjeros kompetencijos ir jų įgyvendinimas profesinėje veikloje.

Karjeros mokymas – procesas, kurio metu mokiniai, kartu su dalykinėmis ir bendrosiomis kompetencijomis, įgyja ir kajeros kompetencijas, būtinas pereinant iš mokymosi aplinkos į darbo aplinką.

Karjeros konsultavimas – padėti mokiniui analizuoti profesinio pasirinkimo problemas, įveikti nesugebėjimą priimti sprendimus, nesugebėjimą realizuoti priimtą profesinį pasirinkimą, suteikti mokiniui reikalingą mokymosi ir kitais su karjera susijusiais klausimais.

Kodėl naudinga planuoti karjerą, ir kaip tai daryti efektyviai! Kaip susikurti trokštamos karjeros viziją, išsikelti motyvuojančius tikslus ir pasiruošti gerą planą savo siekiams?

EFEKTYVAUS KARJEROS PLANAVIMO ŽINGSNIAI

1. Savęs pažinimas.
2. Galimybių tyrinėjimas.
3. Karjeros planavimas.
4. Darbo paieška.

Naudingos informacijos galime rasti:

www.profesijupasaulis.lt – interesų klausimynas, gebėjimų klausimynas, profesijos pasirinkimo testai.

www.studijos.lt – informacija norintiems studijuoti aukštosiose mokyklose – studijų programos, konkursiniai balai.

www.euroguidance.lt – karjeros planavimo žingsniai, profesijos pasirinkimo testai.

www.karjerosmokykla.europass.lt – pateikiami leidiniai apie studijų programas, karjeros planavimą, filmukai apie profesijas.

www.aikos.smm.lt – informacija apie mokslo įstaigas, studijų programas.

www.mokslas.lt – švietimo sistema Lietuvoje, jos struktūra.

www.ldb.lt – informacija apie paklausias profesijas, laisvas darbo vietas Lietuvoje ir užsienyje.

www.darborinka.lt – Lietuvos profesijų klasifikatorius su profesijų pavyzdžiais, kurie padės praplėsti suvokimą apie profesijų pasaulį.

www.charakteris.info – asmenybės tipo nustatymo testas.

www.labai.lt/testai/index.html – įvairūs savęs pažinimo testai.

 

                       Karjeros koordinatorius Rimantas Kentra

AKMENĖS RAJONO JAUNIMO IR SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO CENTRAS

SOCIALINĖS PEDAGOGĖS VEIKLOS PLANAS

2018–2019  m. m.

 

Socialinio pedagogo veiklos tikslas – rūpintis mokinių socialine gerove, padėti jiems adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, Centre. Padėti spręsti Centro taisyklių nepaisymo, bendravimo, pamokų nelankymo ir kitas iškylančias problemas.

Uždaviniai:

  1. Pagalba stiprinant mokinių psichinę ir fizinę sveikatą.
  2. Pagalba pozityviai mokinio asmenybės raidai, gebėjimo būti asmenybe skatinimas (siekti save suvokti ir pažinti, gebėti priimti svarbius gyvenimo sprendimus, gebėti realizuoti pozityvias asmenines savybes).
  3. Pagalba mokinio intelektinei raidai (skatinti mokymosi motyvacijos ir pažinimo interesų raidą, savivoką ir savirealizaciją).
  4. Pagalba kuriant sveiką ir saugią ugdymo (-si) aplinką klasėje.

Veiklos formos:

  1. individualus darbas su mokiniais, tėvais (globėjais), Centro pedagogais;
  2. prevencinės, projektinės, šviečiamosios veiklos organizavimas;
  3. tarpinstitucinės veiklos organizavimas.

Funkcijos:

  • įvertinimo (renka informaciją, analizuoja, daro išvadas);
  • konsultacinė (pataria, padeda, konsultuoja);
  • korekcinė (skatina, įgalina, padeda adaptuotis, aktyvina);
  • vadybinė (organizuoja, telkia, planuoja, priima sprendimus);
  • šviečiamoji (informuoja, aiškina);
  • koordinacinė (palaiko ryšius, siunčia (perduoda) informaciją;
  • prevencinė (numato neigiamus reiškinius, poelgius ir padeda jų išvengti);
  • teisinė (atstovauja, gina vaiko interesus);
  • socialinio ugdymo.
 

VEIKLOS PLANAS

2018–2019 m. m. 

Eil.

Nr.

Veiklos turinys

Metodai

Data

Atsakingi

1.

Organizacinė veikla

1.1.

Naujai atėjusių mokinių socialinės padėties įvertinimas.

Analitinis, tiriamasis (apklausa).

 

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

1.2.

Šviečiamosios ir mokomosios informacijos rengimas.

Informacijos sklaida (lankstinukai, pranešimai).

Pagal poreikį

Socialinis pedagogas

2.

Individualus darbas su mokiniais

2.1.

Mokinių supažindinimas (priminimas) su gimnazijos vidaus darbo taisyklėmis, mokinių teisėmis ir pareigomis

Pokalbiai klasių valandėlių metu.

 

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

2.2.

Individualus mokinių konsultavimas socialiniais, pedagoginiais ir psichologiniais klausimais.

Pokalbiai, konsultacijos.

Pagal individualius atvejus

Socialinis pedagogas

2.3.

Individualus darbas su minimalią priežiūrą ir koordinuotą pagalbą turinčiais mokiniais.

Probleminės situacijos analizė, pokalbiai, konsultacijos, prevencinių priemonių įgyvendinimas.

Pagal individualius atvejus

Socialinis pedagogas, klasių vadovas

2.4.

Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių stebėjimas, problemų nustatymas ir pagalbos teikimas.

Probleminės situacijos analizė, konsultacijos.

Pagal poreikį

Socialinis pedagogas, specialusis pedagogas

2.5.

Individualus darbas su mokymosi motyvacijos ir lankomumo problemų turinčiais mokiniais.

Pokalbiai, priežasčių analizė, prevencinių priemonių įgyvendinimas.

Pagal individualius atvejus

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

3.

Grupinis darbas su mokiniais

3.1.

Dalyvavimas klasių valandėlėse. Diskusijų (emocinės, fizinės, seksualinės prievartos, nusikalstamumo temomis).

Video medžiagos peržiūra, vaidybinių situacijų aptarimas, refleksija, savanorių/mentorių vedami užsiėmimai.

Mokslo metų eigoje

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

3.2.

Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programos vykdymas klasėse.

Paskaitos, diskusijos, pokalbiai.

Mokslo metų eigoje.

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

4.

Darbas su mokinių tėvais

4.1.

Glaudžių santykių su tėvais palaikymas.

Formalūs ir neformalūs pokalbiai; laiškų siuntimas; lankymasis šeimose.

Pagal poreikį

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

4.2.

Tėvų konsultavimas dėl vaiko pamokų praleidinėjimo, mokymosi motyvacijos, elgesio ir kt. problemų.

Individualūs pokalbiai, rekomendacijos.

Pagal poreikį

Socialinis pedagogas

5.

Darbas su klasių vadovais, mokytojais, administracija

5.1.

Mokytojų konsultavimas dėl mokinių mokyklos nelankymo, netinkamo elgesio ir kt. problemų

Konsultacijos, rekomendacijos.

Pagal poreikį

Socialinis pedagogas

5.2.

Konsultacijos su mokyklos specialistais, komandos ryšių palaikymas.

Pasitarimai (veiklos analizė, planavimas)

Pagal poreikį

Socialinis pedagogas

5.3.

Dalyvavimas rajono vaiko gerovės posėdžiuose ir atvejo vadybos susitikimuose.

Pasitarimai.

Atskirais atvejais

 

6.

Bendradarbiavimas su kitomis socialinėmis institucijomis

6.1.

Bendradarbiavimas su vaiko teisių apsaugos skyriaus specialistais, policijos pareigūnais, paramos šeimai centro socialinėmis darbuotojomis, atvejo vadybininkais, savivaldybės švietimo skyriaus specialistais, rajono socialinėmis pedagogėmis.

Konsultacijos, pasitarimai, posėdžiai, lankymasis šeimose ir kt.

Pagal planą

Socialinis pedagogas

6.2.

Ryšių palaikymas su rajono mokyklomis, įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą

Konsultacijos, pasikeitimas informacija ir kt.

Pagal planą

Socialinis pedagogas

7.

Prevencinė, projektinė, tiriamoji veikla

7.1.

Pokalbio „Prekyba žmonėmis“ pokalbio organizavimas ir vedimas

Pokalbis, diskusija

2019-01

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

7.2.

Sveikinimosi dienos organizavimas

Akcija

2018-11

Socialinis pedagogas, Centro mokiniai

7.3.

Patyčių prevencijos programos įgyvendinimas klasių valandėlių metu.

Pokalbiai, diskusijos.

Mokslo metų eigoje

Socialinis pedagogas, klasių vadovai

8.

Savišvieta ir kvalifikacijos kėlimas

8.1.

Dalyvavimas kvalifikacijos kursuose, seminaruose.

Saviugda.

Mokslo metų eigoje

Socialinis pedagogas

8.2.

Dalyvavimas socialinių pedagogų metodinio būrelio veikloje

Pasidalijimas gerąja patirtimi

Mokslo metų eigoje

Socialinis pedagogas

 

Parengė: socialinė pedagogė Lina Zubavičienė
 

MANO DIENYNAS

NUOTOLINIS

MOKYMAS 

JUNGTIS

TREČIOJO AMŽIAUS UNIVERSITETAS

TAU naujienos

...mes neturime teisės sakyt: gimiau per anksti! Ir neturime teisės sakyt: gimiau per vėlai! Mes visados gimstam p

Read more
Mūsų „Metų akmenietė 2017“ nominantė

Naujosios Akmenės kultūros rūmuose kovo 8 dieną vyko „Metų akmenietė 2017” apdovanojimai, salė buvo sausakimša prireikė papildomų kėdžių. Tarptautinės

Read more
ŠVENTINĖ POPIETĖ

Naujosios Akmenės Trečiojo amžiaus universiteto klausytojai kovo 8 dieną rinkosi į šventinę popietę pristatyti išleistą antrąją receptų knygutę „Obuol

Read more